Julie Vermeire waarschuwt volgers na oplichting: “Duizend euro verloren!”

220216JULIEVERMEIRE Instagram
Julie Vermeire is slachtoffer geworden van de malafide praktijken van Switch, een verdeler van Apple-producten.
Test Aankoop heeft zonet klacht ingediend tegen Switch en SFAM, een Franse verzekeringsmaatschappij. Na de aankoop van een smartphone, tablet of computer probeert Switch hun klanten op te zadelen met een verzekeringscontract van SFAM.

Abonnement

Het bedrijf probeert hun klanten te lokken met de belofte een maand lang gratis een verzekering te verkrijgen, samen met een cashback, wat een gedeeltelijke terugbetaling van het product betekent. Daarbij wordt het rekeningnummer van de zichtrekening van de consument gevraagd.
Later blijkt dat de consumenten een abonnement hebben aangenomen op cadeaubonnen en voor het maken van websites. Op die manier raakt de consument soms 200 euro per maand kwijt. Ook Julie Vermeire liet zich vangen.

Schandalig

Daarom probeert ze nu haar volgers via Instagram te waarschuwen. “Opgelet hiervoor!! Ik heb dit ook onlangs meegemaakt en ben ongeveer duizend euro verloren! Schandalig!”
Enkele volgers vragen Julie om advies. “Hoe heb je dit contract kunnen afsluiten? Ik heb me dus ook laten vangen in december.” “Heel lastig omdat ze gewoon niet bereikbaar zijn!”, reageert Julie. “Wij hebben het aangetekend kunnen laten stopzetten via Sepastop.”