Delhaize wil af van haar reputatie als dure supermarkt. Daarom komt de supermarktketen nu met een ongeziene actie.
Vanaf september zal je met een veel lagere rekening buitenkomen bij Delhaize. Atlhans, als je kiest voor een van de huismerken. Delhaize verlaagt vanaf dan namelijk de prijs van zo'n duizend huismerken.
Delhaize wil naar eigen zeggen van hun imago af als dure supermarkt. "'Delhaize is goede marchandise ... maar je betaalt er ook wel voor.' Da's wat veel mensen al eens durven te zeggen over Delhaize. En da's jammer", staat er te lezen op hun gloednieuwe advertentie. Daarom breidt Delhaize hun 'Kleine Leeuwtjes'-systeem uit. Tot nu toe waren zaten er al een vijfhonderdtal 'Kleine Leeuwtjes' in hun assortiment. En daar komen er nu dus zo'n duizend bij.
"De korting op die Kleine Leeuwtjes bedraagt 10 tot 30 procent", legt woordvoerder Roel Dekelver uit. "Eerder hadden we dat al met vijfhonderd andere huismerken gedaan. De verkoop van die producten is sindsdien met 20 procent gestegen", aldus Dekelver. Delhaize heeft ook bewust gekozen om de actie van start te laten gaan in september. "De start van het nieuwe schooljaar en sportactiviteiten gaat gepaard met veel kosten", klinkt het.