Wat een kans op extra naamsbekendheid moest zijn, is voor Marnik – mede-uitbater van B&B The Notary in Brugge – uitgedraaid op een storm van kritiek. Zijn deelname aan het VTM-programma Met Vier in Bed leidde tot een golf van negatieve reacties online.
Volgens Marnik zakte de Google-score van The Notary in één dag van 4,9 naar 4,3, en intussen staat die zelfs op 4,2. Een daling die volgens hem grotendeels veroorzaakt wordt door mensen die nooit hebben geboekt, maar enkel hun oordeel baseren op het programma.
Perceptie versus werkelijkheid
Op sociale media verschijnen stevige uitspraken over de houding van Marnik. Woorden als “arrogant” en “grootheidswaanzin” duiken op in recensies, net als kritiek op zijn omgang met personeel. Sommige kijkers laten weten hun geplande boeking te annuleren.
Toch is het beeld niet eenduidig. Tussen de stroom aan negatieve reacties staan ook lovende woorden van mensen die er wél hebben verbleven. “The Notary is TOP! Super kamers, prachtige tuin aan het water. Dit is de beste B&B in Brugge", schrijft een vaste klant.
Ook op hun Facebookpagina reageren trouwe bezoekers. Zij benadrukken dat de ervaring in het echte leven niet te vergelijken is met een montage op tv. “We komen er al jaren en voelen ons altijd welkom", klinkt het.
Of het stof snel zal gaan liggen, blijft afwachten. Eén ding is zeker: het televisiebeeld van een gastheer kan anno 2025 net zo doorslaggevend zijn voor een B&B als het ontbijt dat er geserveerd wordt.